Ideer til morgenmaden

Sunde bananvafler

banan_vafler_opskrift_sunde_vaflerI aftes lavede jeg de her gode og sundere vafler til vores dessert. De indeholder ingen fedtstof (udover den smule der skal på vaffeljernet) og ingen tilsat sukker, så de kan altså spises med god samvittighed. Smager så fint med lidt is, frisk frugt og lidt nødder som topping. Så en lækker snack som ikke er så usund som det ser ud.

Til ca. 6 vafler skal du bruge:

1 banan (ikke overmoden) – 2 æg – 1 tsk vaniljepulver – 1 tsk bagepulver – 1 dl mel – 1/2 dl mælk

I stedet for mel kan du også bruge havregryn som du så blender helt fint, så det nærmest er mel. De kan derfor også laves glutenfri, ved fx at bruge glutenfri havregryn. Du kan istedet for komælk også bruge kokosmælk, soyamælk eller anden plantemælk.

Mos bananen og kom resten af ingredienserne i, brug en el pisker indtil dejen er helt fin og ensartet.

Brug en bagespray eller lidt smør/smeltet margarine og spray vaffeljernet imellem hver vaffel – ellers sidder de fast og smuldre.

Vafler skal helst spises med det samme, hvis de skal være sprøde. Men de smager altså også rigtig fint selvom de er blevet lidt bløde, så i madkassen hitter de også.

***

bog om madpakker

Min bog sunde madpakker

udkom 31.07.2017 - køb den lige her


Følg bloggen på

Facebook - Instagram - Bloglovin

Fang mig på sundemadpakker@gmail.com

   

4 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ideer til morgenmaden