Nødder, superfoods & tørret frugt til madpakken og hjemmebag mm.

Super nemme sandwichbrød

_11

Disse sandwichbrød er noget nær det letteste – kun 4 ingredienser og hurtige at røre/ælte sammen, lidt hævning og så ellers i ovnen. Man behøver jo slet ikke gøre bagværk svære, end det er vel ? 🙂

Til 6 store sandwichbrød skal du bruge :

1,5 dl lunt vand – 25 gram gær – 1 tsk. salt – 300 gram mel (jeg har brugt hvede til denne omgang, men du kan bruge alle slags, bland forskellige sammen eller bare brug en grovere). + vand til pensling eller sammenpisket æg + lidt sesamfrø.

Fremgangsmåden:

Rør gæret ud i fingervarmt vand, tilføj saltet og melet lidt af gangen. Bruger du røremaskine / dejkroge på el-piskeren ved du dejen er færdig, når den har samlet sig helt og slipper skålen. Røre du med ske og ælter i hånden, røre du den sammen til den er lidt klistret og ælter den så færdig med mel på bordet indtil den slipper let.

Husk at en dej aldrig må være for tør, den skal altid være lidt klæg så hæver den bedre og bliver ikke tør i krummen, da den stadig har luft. 

Lad dejen hæve tildækket i ca. 30 minutter – form 6 boller, sæt dem på bageplade og tryk dem flade. Lad hæve 15 minutter mere. Pensel med sammenpisket æg / vand og tilføj evt. sesamfrø til pynt (og smag) – Bag i forvarmet ovn ved 210 grader i ca. 12 minutter – til de har fået en gylden top.

Her kan du finde opskriften på et sandwichbrød som er lidt blødere i krummen, hvor dejen også er perfekt til skivebrød, pølsehorn og lignende.

Nedenfor kan i se hvordan vi spiste dem med paneret kylling til aftensmaden idag, lidt salat, tomat og agurk, simpelt men godt. Til madpakkerne imorgen har jeg lavet dem med salat, skinke og ost 🙂_11a

 

***

bog om madpakker

Min bog sunde madpakker

udkom 31.07.2017 - køb den lige her


Følg bloggen på

Facebook - Instagram - Bloglovin

Fang mig på sundemadpakker@gmail.com

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nødder, superfoods & tørret frugt til madpakken og hjemmebag mm.