Rugbrødschips - sundere alternativer til madpakken

Chokolade-chiagrød til morgen eller dessert

grød-til-morgen

Chiagrød – godt til morgenmaden, snackmåltid og små desserter

Med få dage til skolestarten er jeg igang med at planlægge nye morgenmadsretter. Det er nemlig sådan at jeg sjældent servere det samme til børnene flere dage i træk. Ganske enkelt fordi jeg af erfaring ved, at der helst skal være noget at glæde sig til, for at lokke dem ud af dynerne i ordentlig tid ;-).

Denne chiagrød kan sagtens bruges som en dessert også, da den smager ret meget hen af chokolademousse 😉

Denne opskrift har jeg fundet inspiration til ovre hos Cathrineyoga.dk som har en super lækker Chocolate chia pudding.

Sådan laver du grøden (til 1-2 personer)

Om aftenen blander du chiafrø sammen med kokosmælk og sætter det i køleskabet natten over.

Om morgnen hælder du chiagrøden op i en blender sammen med havregryn og kakaopulver, tilføjer lidt mælk af gangen til du har en godt cremet konsistens.

Den her grød mætter vildt, er sund og velsmagende.chia-grød-med-chokolade-og-bær

 

 

***

bog om madpakker

Min bog sunde madpakker

udkommer 31.07 - forudbestil den lige her


Følg bloggen på

Facebook - Instagram - Bloglovin

Fang mig på sundemadpakker@gmail.com

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Rugbrødschips - sundere alternativer til madpakken