ChiaKlapper et hit i madpakken

5 trin til en sund frokost (når du arbejder / går hjemme)

UdklipDette er min egen frokost fra en dag i sidste uge. Jeg arbejder primært hjemmefra så det er nemt lige at snuppe noget i køleskabet og putte på en tallerken. Men, for der et men. Det er nemlig også rigtig fristende, at “komme til” og tage ikke helt så sunde ting på min tallerken, når det hele nu er lige ved hånden.

Således præstere jeg også indimellem at ende op med spise et stykke franskbrød med nutella (elsker nutella) og den holder altså ikke, når nu jeg gerne vil leve sundt. 😉

Så jeg har lært at det kræver lidt ekstra af mig og udvalget i køleskabet, at spise sundt når jeg er herhjemme.

De her 5 trin er blevet min egen lille lov i forhold til at spise sundt:

1. Altid have rå friske “lige til at spise grøntsager” klar

– Det kan være skrællede gulerødder, kogte bønner, agurk i stave og lignende

2. Altid have kogte æg

– Hvis først jeg er sulten har jeg ikke tid til at koge æg, derimod er det oplagt at koge dem når jeg alligevel står og laver aftensmad/smøre madpakker og lignende.

3. Altid at have, tun på dåse, rejer i lage, laks, torskerogn og lignende i køleskabet

– Dels betyder det at jeg dagligt får spist fisk, havde jeg det ikke stående ville jeg ende med et kedeligt stykke pålæg og det magter jeg næsten ikke, så hellere lade være..

4. Altid at have sunde (gerne hjemmelavede) snacks i skabene

– Står de gode hjemmelavede snacks ved siden af de usunde købe snacks vælger jeg helst de sunde, men er de der ikke kender i sikkert selv hvordan det ender… Mig med en af de ting jeg normalt kun spiser fredag aften til x-factor tid 😉

5. Altid at have koldt vand tilsat frisk frugt på flaske i køleskabet

– Har jeg ikke det falder jeg nemt i sodavands fælden, eller får drukket alt for mange kopper kaffe og så ender det som det gjorde i dag, kl. er nu 01.24 og jeg sidder og skriver blogindlæg i stedet for at sove…. så vand it is… 😉

Når alle grund ingredienserne til en god frokost er i orden, så er det jo super nemt lige at smide det på en tallerken og sætte sig hen for at arbejde videre. Det er en af de ting jeg har lært ved at arbejde hjemmefra. Det lyder måske af meget simple ting, men det gør virkelig en kæmpe forskel i min hverdag.

Jeg har nemlig ryggrad som en regnorm, så det handler om en erkendelse af at det altså kræver små forberedelser hver dag, selvom jeg ikke skal smøre en egentlig madpakke til mig selv.

 

 

   

2 kommentarer

  • Tak for de gode råd, perfekt til mens jeg er på barsel. Jeg er nemlig ikke meget for kedelige rugbrødsmadder med kedeligt pålæg 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Kaja

      heller ikke jeg og hvis der så ikke er styr på alternativerne såååå ender man i fælden ikke ?!… Håber du nyder din barsel 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

ChiaKlapper et hit i madpakken